• Formuláře
  • Dokumenty
  • Palivový příplatek
  • Doplňkové informace
  • Přepravní listy
  • Obalový materiál
  • Vaše dotazy
  • Let's GO!

FAQ pro mezinárodní přepravu s GO!

Mám dotaz týkající se:

 

Spolupráce

... spolupráce s GO!

  1. Chtěli bychom začít spolupracovat s GO! Je nutné uzavřít nějakou smlouvu?
    Pro spolupráci s námi není potřeba uzavírat žádnou smlouvu, v případě první objednávky postačí pouze písemná, faxová či emailová objednávka a potvrzení fakturačních údajů. Samozřejmě, pokud Vaše společnost vyžaduje, aby byla s dodavatelem uzavřena smlouva, není problém naši spolupráci zasmluvnit.
  2. Mám u GO! zákaznické číslo. Mohu jej použít pro objednání exportních i importních zásilek?
    Ano. Vaše zákaznické číslo je stejné, jak při přepravě exportní, tak i importní zásilky. Vaše objednávky vyřídíme naší bezplatné GO! lince 800 311 000, případně praha@general-overnight.cz.
  3. Mohu na webových stránkách GO! najít ceník přepravy?
    Ceník na webových stránkách nemáme. Snažíme se přistupovat ke všem zákazníkům individuálně. S tím souvisí i individuální cenotvorba. Kontaktujte nás prosím na sales@general-overnight.cz a my Vám připravíme cenovou nabídku, jež bude odpovídat Vašim představám.
  4. Jaké varianty z hlediska rychlosti přepravy GO! nabízí?
    Standardním servisem pro naše přepravy je služba GO! Expres, která Vám ve většině evropských destinací zaručuje doručení následující pracovní den, v zámoří poté do dvou až čtyř pracovních dnů. Pro těžké a objemné zásilky v rámci Evropy, které tolik nespěchají, je možné si individuálně vyžádat servis GO! Smart.
Přepravování zásilek

... přepravovaných zásilek

  1. Přepravuje GO! i paletizované zásilky?
    Ano, na individuální vyžádání pro Vás zajistíme i přepravu paletizovaných zásilek.
  2. Existuje zboží, které nepřepravujete?
    Ano. V návaznosti na Všeobecné obchodní podmínky jsou z přepravy vyloučeny zásilky s velmi vysokou hodnotou, jestliže si odesílatel písemně nepřál při udělení zakázky dopravní pojištění nebo pojištění cenných předmětů ve smyslu článku IV.2 se správným uvedením hodnoty nebo nebyla učiněna zvláštní písemná samostatná smluvní ujednání. Mezi zboží o obzvláštní hodnotě patří zejména, ale ne výhradně, předměty mimořádné hodnoty (jako např. umělecká díla, směneční cenné papíry, starožitnosti, drahokamy, známky, unikáty, zlaté, stříbrné nebo jiné šperky, peníze nebo převoditelné směnečné cenné papíry (zejména šeky, směnečné cenné papíry, vkladní knížky, akcie nebo jiné jistiny). Z přepravy jsou rovněž vyloučeny kazící se potraviny, živá zvířata, nebezpečné zboží, jakož i zboží, které ohrožuje lidi, životy zvířat nebo dopravní prostředky. Při mezinárodních transportech je vyloučeno také takové zboží, které je vyloučeno z letecké přepravy dle ustanovení International Airtransport Association (IATA) nebo International Civil Aviation Organisation (ICAO).
Objednávka

... objednání přepravy

  1. Jakým způsobem si mohu objednat přepravu?
    V případě objednávky pro Vás máme hned několik řešení:
    a) telefonicky na bezplatné GO! lince 800 311 000
    b) faxem na čís. 226 216 535
    c) e-mailem na praha@general-overnight.cz
    d) online pomocí aplikace GO! Online & Track na našich webových stránkách
    Všechny Vaše objednávky budou vždy potvrzeny telefonicky či e-mailem.
     
  2. Jaké údaje je nutné uvést při objednávce?
    Při objednávce je nutné uvést Vaše zákaznické číslo, pokud jej máte k dispozici, adresu místa vyzvednutí a doručení zásilky, počet kusů v zásilce a jejich přibližnou váhu a časové požadavky na vyzvednutí a doručení zásilky. Dále je nutné již při objednání přepravy uvést, jaký servis (GO! Expres, GO! Smart) si pro doručení Vaší zásilky přejete. Pokud neuvedete žádnou specifikaci, bude Vaše zásilka automaticky odeslána v režimu GO! Expres.
  3. Kdy nejpozději musím dovézt zásilku na vaši pobočku, pokud není připravena k vyzvednutí u nás ve standardním čase?
    Pobočka Praha: 17:30
    Pobočka Plzeň: 17:30
    Pobočka Brno: 15:00
    Informaci, že nám vezete zásilku, je třeba avizovat nejpozději do 15:00, v případě Brna do 13:00.
     
Průběh přepravy

... průběhu přepravy

  1. Mohu si zásilku vyzvednout osobně na pobočkách GO! Express?
    Ano, je to možné. Od pondělí do pátku vždy po předchozí dohodě na naší GO! lince 800 311 000. Z provozních důvodů existují časová omezení, kdy lze zásilku vyzvednout, přesné údaje pro konkrétní pobočku Vám rádi sdělíme.
  2. Mohu dostat telefonní spojení na kurýra?
    V případě nutnosti kontaktování našich kurýrů volejte, prosím, GO! linku 800 311 000.
  3. Kdy má zásilka dorazí?
    V regionu střední Evropy nabízí GO! prvotřídní logistické služby. Většinu Vašich zásilek doručíme již následující pracovní den dopoledne. V případě konkrétních destinací volejte bezplatnou GO! linku 800 311 000. Přesnou dobu přepravy Vám na základě PSČ místa určení obratem sdělí naše zákaznické oddělení na naší GO! lince.
  4. Nemohu na Vašich webových stránkách najít tracking...
    Nenajdete a ani nemusíte! GO! kontroluje všechny zásilky proaktivně 3krát denně za Vás. Vzhledem k tomu, že naše společnost funguje na bázi partnerské sítě a Vaše zásilka je v průběhu přepravy trackována v různých systémech, není zprovozněna jednotná aplikace, ve které by bylo možné trackovat úplně všechny zásilky. Informace o doručení Vaší zásilky naleznete v sekci GO! Doručení.
Online objednávka

... online objednávání a sledování zásilek

  1. Jak se dozvím, že moje internetová objednávka byla skutečně přijata?
    Správně odeslaná objednávka je označena černou tečkou a je k ním pod symbolem pdf vygenerován přepravní list:

     
  2. Při zadávání místa vyzvednutí / doručení zásilky nemohu v seznamu zemí nalézt Českou republiku?
    Česká republika je uvedena na konci seznamu zemí, za státy začínající na písmeno Z.
Balení zásilek

... balení zásilek

  1. Existují nějaké hmotnostní a rozměrové limity naší zásilky pro jednotlivé destinace? Kde je najdu?
    Každá destinace má své hmotnostní a rozměrové limity. Rádi Vám doporučíme nejvhodnější možný způsob přepravy Vaší zásilky pro konkrétní destinaci. Z důvodu bezpečnosti našich přepravců požadujeme předchozí upozornění na zásilky, v nichž je jeden kus těžší než 50 kg, případně na zásilky, jejichž celková váha přesahuje 500 kg.
  2. Kolik GO! účtuje za jednotlivé druhy obalového materiálu?
    Přehled možných typů naleznete v sekci Obalový materiál. Obalový materiál si zde zákazníci prostřednictvím formuláře mohou objednat zcela zdarma.
Připojištění

... připojištění

  1. Do jaké výše jsou automaticky připojištěny zásilky?
    Všechny zásilky jsou standardně pojištěny podle úmluvy CMR, což znamená na cca 10 EUR/kg v silniční a 20 EUR/kg v letecké dopravě. Doporučujeme proto, abyste si hodnotné zboží u nás pojistili proti všem rizikům složbou GO! AllRisk.
  2. Jak si mohu zásilku připojistit?
    Vaši zásilku si můžete připojistit službou GO! AllRisk. Ta chrání Vaši zásilku proti všem rizikům, která mohou být spojena s přepravou Vaší zásilky. Standardní pojistné pro mezinárodní i vnitrostátní zásilky se pohybuje v rozmezí 0,5 - 1,5% hodnoty zásilky, minimálně však 200 Kč. Pojistné se stanovuje podle:
    1) místa nakládky a vykládky
    2) druhu zboží, a zda se jedná o použité nebo nové zboží
    3) hodnoty přepravovaného zboží
     
Doplňkové služby

... doplňkových služeb

  1. Doručuje GO! zásilky i během víkendu?
    Ano. Po předchozí dohodě Vám doručíme zásilku v sobotu nebo i v neděli.
  2. Zajišťuje GO! také dobírkový servis...?
    V regionu střední Evropy Vám na vyžádání zpracujeme také nabídku na dobírkový servis pro Vaše zásilky. Kontaktujte nás prosím na sales@general-overnight.cz.
Platby za přepravu

... účtování přepravného a platby za přepravu

  1. Co je to palivový příplatek...?
    Palivový příplatek je příplatek k ceně za přepravu, který GO! účtuje na všechny mezinárodní přepravy. Výše palivového příplatku je aktualizována každý měsíc. Je určována s přesností na 0,5% a uvedena na webových stránkách GO! www.general-overnight.cz. Palivový příplatek se účtujem k přepravnému bez DPH. Za doplňkové služby, jako například dobírku či potvrzení o doručení, se palivový příplatek neúčtuje. Palivový příplatek je účtován za každou jednotlivou zásilku.
  2. Co je volumetrická hmotnost...?
    Objemová hmotnost - objem v cm vydělen 5.000 určí volumetrickou váhu v kg. Kalkulace podle volumetrické váhy se uplatňuje v případě, že absolutní váha je menší než vypočítaná váha volumetrická.


    rozměry v cm - a x b x c děleno 5000

    1 m3 odpovídá váze 167 kg
  3. Jaké způsoby platby lze použít při využívání služeb GO!...?
    Bezhotovostní úhradu faktur za přepravné provádějte prosím následovně:
    a) částky v CZK poukazujte na náš korunový účet u ČSOB, č. 207092731/0300, IBAN CZ0703000000000207092731, SWIFT CEKOCZPP
    b) částky v EUR poukazujte na náš eurový účet u ČSOB, č. 232426916/0300, IBAN CZ6003000000000232426916, SWIFT CEKOCZPP
    Požadavek na platbu v hotovosti prosím avizujte již při objednání přepravy.
     
  4. Je možné, aby přepravu hradila tzv. třetí strana...?
    Ano, na Vaši žádost vystavíme fakturu za přepravu i na jiný subjekt.
E-fakturace

... elektronické fakturace

  1. Co je to elektronická fakturace...?
    Elektronická fakturace je moderní způsob předávání daňových dokladů. Faktury zasíláme emailem ve formátu pdf. Naše elektronické faktury jsou opatřené elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném systémovém certifikátu od certifikační autority České pošty s. p. - PostSignum QCA (PostSignum QCA). Tento podpis jednoznačně potvrzuje informaci o vystaviteli a znemožňuje jakoukoli neautorizovanou úpravu faktury po jejím vystavení. GO! tak výrazně přispívá k šetření životního prostředí.
  2. Je elektronická faktura platným daňovým dokladem...?
    Ano, elektronická faktura splňuje požadavky zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty na vystavování daňových dokladů v elektronické podobě (§ 26, odst. 4) a jejich archivaci v elektronické podobě (§ 27, odst. 2).
  3. Mohu i nadále dostávat faktury v tištěné podobě...?
    V případě, že je pro Vás zasílání faktur v elektronické podobě nepřijatelné, budeme Vám zasílat faktury v tištěné podobě zpoplatněné 30,- Kč za vystavení a zaslání faktury.
Clení

... clení

  1. Jaké dokumenty požaduje GO! k proclení naší exportní zásilky?
    Pro celní odbavení Vaší zásilky potřebujeme vyplněnou plnou moc, jejíž formulář naleznete v sekci Formuláře. Dále je nutný výpis z OR ne starší než 30 dní, osvědčení o registraci DIČ a osvědčení o EORI čísle. Při každé následující přepravě budeme potřebovat již jen obchodní fakturu k dané zásilce a přesný popis zboží včetně kódu kombinované nomenklatury.
  2. Jakým způsobem nás GO! může zastupovat v celním řízení...?
    Postačí pouze jednorázově vyplnit plnou moc na dobu neurčitou, jejíž formulář naleznete v sekci Formuláře. Plná moc musí být vždy podepsána jednatelem společnosti.
  3. Zajišťuje GO! i vyclení importních zásilek...?
    Ano, v případě potřeby pro Vás zajistíme i vyclení importní zásilky. Stejně jako pro vyclení na exportu od Vás budeme potřebovat vyplněnou plnou moc.
Reklamace

... reklamací

  1. Jak mám nárokovat ztrátu zásilky, která nedorazila, nebo dorazila poškozená...?
    Pokud Vaše zásilka nedorazila nebo dorazila poškozená, je nutné se obrátit na naši GO! linku a oznámit tuto škodní událost. Dále je nutné vyplnit reklamační protokol a zaslat nám všechny požadované podklady.
  2. Jaká je lhůta pro podání reklamace...?
    Pokud došlo ke ztrátě či poškození Vaší zásilky, je nutné max. do 7 pracovních dnů od převzetí zásilky zaslat písemnou reklamaci na emailovou adresu faktury@general-overnight.cz. Prosím vezměte na vědomí, že čím dříve nám ohlásíte škodní událost a zašlete nám vše potřebné, tím větší je pravděpodobnost kladného vyřízení Vaší reklamace ze strany pojišťovny.
  3. Do kdy bude moje reklamace vyřízena...?
    O výsledku reklamačního řízení budete informováni do 30ti dnů od okamžiku potvrzení ze strany GO! Express & Logistics o přijetí všech potřebných podkladů.
Věrnostní program

... věrnostního programu Let's GO!

  1. Kdo a jak se může do Let´s GO! registrovat...?
    Do Let´s GO! se může registrovat každý zákazník GO!, který má zákaznické číslo. Registrace probíhá prostřednictvím našeho formuláře.
  2. Je registrace do Let´s GO! nějak zpoplatněna...?
    Registrace do našeho věrnostního programu Let´s GO! je pro všechny klienty bezplatná!
  3. Za co obdržím GO! body...?
    GO! body získáváte za všechny expresní exportní přepravy. Za každou odeslanou expresní zásilku získáváte 5 GO! bodů.
  4. Jak si mohu objednat prémie...?
    Po nasbírání dostatečného počtu GO! bodů je můžete kdykoli směnit za prémie z katalogu Let´s GO!. Pro jednodušší orientaci jsou aktivní pouze ty prémie, na které již máte dostatečný počet GO! bodů. Po doručení objednávky dárku Vám bude z bodového účtu odečten příslušný počet GO! bodů odpovídající bodové hodnotě požadovaného dárku. Uzávěrka všech objednávek vybraných dárků je vždy 25. den v kalendářním měsíci. Vybrané prémie budou zákazníkům doručeny do konce měsíce následujícího po měsíci uzávěrky, v jejímž rámci byla objednávka zpracována. Dárky budou doručeny na adresu uvedenou v registračním formuláři.